PLKN

                              

Hai kawan kawan , dah lama tak dengar cerita kat blog ni kan :) dah bersawang dah pun , aku buat ni pun nak luahkan apa aku rasa selama aku takde ni , kalau nak baca baca la , kalau taknak sudah okay :D



          kesah awal tahun 


Tahun ni hari yang paling malang bagi aku , sebab apa ? sebab aku kene masuk plkn , member-2 pergi sambut tahun baru tapi aku duduk dalam rumah kemas-2 barang , lepas tu kene tinggal kan family , kawan kawan , aduh , nak taknak kene la pergi jugak . Tapi pengalaman yang aku rasa tak seteruk yang aku jangkakan , hehe :D


Mula-2 sampai memang rasa boring n menyesal . duduk diam macam orang gila , nasib baik ada kawan yang pernah kenal , bole bawak bersembang . aku masuk je terus daftar then terus check beg , check badan semua lah , last sekali yang aku tak bole terima hakikat nye kene BOTAK ! oh shitt , merana rasa nye , apa nak buat redha jelah . so lepas kene botak tu tunggu la budak budak dari area kl , selangor datang , time tu la aku baru nak kenal kawan , macam macam perangai ada . time tu jugak aku jupe bekas budak sekolah aku yang paling kelam kabut orang panggil dia CAPANG *telinga nye besar gila :D then dia masuk dia pun tunjuk la kelam dia , awal-2 dah tnjuk belang memang silap besar la dia , budak budak semua usha tak puas hati je . 


Then benda alah ni dibahagi kan 4 kompeni ALPHA , BRAVO , CHARLIE , DELTA . aku kompeni BRAVO *orang panggil kompeni kesatria sebab siri yang lepas kompeni tu no satu . lepas tu dia buat pemilihan pangkat la apa la , tengok-2 budak capang tu jadi ketua dalam kompeni ALPHA , memang start tu kompeni ALPHA kene pulau . hehe , lepas tu , rasa penat ngntuk semua ada , pagi pukul 5 dah bangun solat subuh terus buat senaman pagi lepas tu breakfast then dia sruh masuk kelas belajar itu la belajar ini la , ada satu hari jurulatih bagi selai kertas sruh tulis ucapan untk mak bapak kat rumah , aku sedih gila bhai sampai menitik air mata , tapi aku tahan lagi , tapi aku dah tengok budak-2 lain tak kira laki prempuan nangis buat selamba je aku pon lepas kan je lah , first time aku nangis depan orang ramai , tapi best jugak masuk kelas , macam-2 ilmu dapat :D macam tu la aktiviti harian aku dalam masuk sebulan kot . 


Lepas tu buat aktiviti lasak pulak , oh time tu la aku takot sangat dengan matahari , panas doe , macam macam la aktiviti nye , berkawad la , sukan kreativity la , flying fox la , lompat tu lompat ni n banyak lagi la , aku pun dah lupe :D sampai muka aku dah berbelang sebab pakai speck . time tu la aku tau erti lasak macam mana , memang gila bhai . aku tak masuk kawad sebab aku taknak berjemur , hehe , tapi aku masuk kayak , mini explorace , dapat medal kot , hehe :D yang paling seronok nye kompeni aku dapat kekal kan kesatria 2kali berturut-2 , seronok la sebab aku banyak berjasa kat kompeni sendiri , cewahh :D


Time tu jugak aku tau erti malu , sebab kene buat 3 persembahan , mula-2 menari , second berlakon , oh mak ! time berlakon tu la hari yang paling malu , haha , aku kene berlakon cerita 'tanggang moden' , aku jadi watak MAK SI TANGGANG , kena pakai baju prempuan kain batik n tudung naik atas pentas , oh shittt , malu gila bhai , aku stok kene panggil MAK je lepas tu . tapi takpe la , redha jelah , pastu persembahan ketiga menari jugak , hehe :D


2minggu lagi aku nak balik , oh sekejap nye rasanye , time tu aku dapat merasa masuk hutan redah itu redah ni , dengan tak bole mandi macam biasa , pacat bersepah , kasut basah redah sungai nye , malam-2 takde lampu , huish time ni la hari yang paling rimas , rasa tak terurus hidup aku time tu jugak aku rasa betapa susah nye hidup cara tentera , haha . hari tu jugak ada budak india masuk hosp n then mati pasal apa tak tau , diorang kata kencing tikus la apa la , aku naik risau , sampai masuk berita ngn paper , time tu sedih jugak la rasanye . 


malam 16 mac 2012

Hari perpisahan , lepas ambik sijil ada salam-2 , aku pon salam semua jurulatih mintak maaf kat diorang , aku dah la banyak buat salah dengan diorang , sampai menitik kot air mata aku , lepas habis majlis tu main conteng-2 baju autograf semua habis dalam pukul 3am aku straight overnight lepas kan rindu kat kawan-2 . sedih doe .


6.00am 

Teman budak-2 selangor n KL balik , diorang balik dulu sebab kem aku ni tak cukup bas , miskin kot :D sedih doe brapa kali aku peluk mmber-2 aku , menangis kot , lagi diorang sruh jangan nangis lagi kuat aku nangis , macam-2 kenangan dengan diorang mesti la sedih , makan sama-2 , tido sama-2 , mandi sama-2 , perghh , tak bole lupe kot , diorang main tangkap-2 gambar , buat kenangan doe :') time diorang betol-2 dah nak balik dah , dah depan bas ni , diorang nyanyi kan lagu la , sebak doe . yang paling aku takkan lupe pasal aku kene lambung tinggi-2 dengan diorang , itu la kenangan aku tak bole lupe . time tu la hari last aku berseronok dengan diorang , terbawak-2 sampai sekarang , tah bole jupe balik ke tak nanti :'(


              shweet je time ni , aku menangis :D

                  salah satu medal yang aku dapat 

        elaun ada lagi mintak mak belanja , jahat kan aku



Rupa-rupanye takde la teruk yang aku jangka , best doe , rasa taknak balik pon ada tapi dah balik dah nak buat macam mana , dah balik macam biasa la kene kutuk 'APEK SI BOTAK BOY' . sebenarnye panjang lagi cerita nye , macam-2 lagi yang terjadi tapi aku dah lupe , malas la aku nak buat cantik-2 , yang penting dapat baca , kbyee, HEHEHE



No comments: